Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Apotek

Kundchatt på Hjärtats nya sajt

Publicerad: 13 september 2010, 13:57

Apotek Hjärtats farmaceuter ska svara på frågor via internet.


En chattfunktion, där kunder kan ställa frågor och få svar direkt, är en av nyheterna på Apotek Hjärtats nya sajt. Under kontorstid ska farmaceuter svara på alla sorters frågor som inte kräver personuppgifter, skriver apotekskedjan i ett pressmeddelande.

Apotek Hjärtat samarbetar även med 1177, landstingens och regionernas gemensamma sjukvårdsinformation. Apotekskedjans sajt publicerar fakta och råd om sjukdomar som även finns på 1177.se.

– Det är viktigt att medborgare ska få pålitlig och begriplig information om hälsa och sjukvård från en säker källa. Därför delar vi gärna med oss av vårt innehåll till andra webbplatser i rätt sammanhang, säger Anne-Lie Krook, ansvarig för 1177, till Apotek Hjärtats sajt.

Dessutom ska kunderna lätt kunna hitta apotek, med hjälp av en funktion som noterar datorns IP-adress och automatiskt visar det närmaste Apotek Hjärtat-apoteket i det område där besökaren befinner sig.

Dela artikeln:

Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev