Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Apotek

Nytt pris till Snippan

Publicerad: 24 oktober 2016, 11:53

Apoteksgruppens samarbete med Svenska FN-förbundet för att stoppa barnäktenskap och kvinnlig könsstympning prisas återigen.


Den här gången är det apotekskedjans reklambyrå Tomorro’ som uppmärksammas för sin grafiska utformning och annonser till kampanjen ”Hej Snippan!”. I förra veckan tog kampanjen hem kategorin reklam print när Designpriset 2016 delades ut på Moderna Museet i Stockholm.

"För att tabun kring en angelägen fråga förvandlas till förståelse och kunskap", löd motiveringen.

Bakom priset står företaget Batteri Kommunikation som sysslar med utbildning för marknadsförare, informatörer, grafiker och reklamfolk.

Apotekgruppen mottog tidigare i år utmärkelsen ”Årets företagssamarbete” för samma kampanj när Frivilligorganisationernas Insamlingsråd delade ut pris.

Relaterat material

Apoteksgruppens FN-samarbete prisat

Insamling gav 600 000 kronor

Annika Carpman

Reporter

annika.carpman@dagensmedicin.se

Dela artikeln:


Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev