Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Apotek Hjärtat prisas för kundservice

Publicerad: 21 maj 2013, 11:16

Apotek Hjärtat prisas för sitt arbete med att förbättra sin kundservice.


Apotek Hjärtat fick i går pris på Retail awards i kategorin ”Årets satsning för ökad kundservice”.

Motiveringen lyder: ”I en tuff bransch har Apotek Hjärtat valt att profilera sig som Sveriges mest personliga apotekskedja. Det har inneburit satsningar på intern kulturutveckling, styrverktyg för kundmötet och en miljö där det är lätt att mötas. Resultatet har blivit ökat personalengagemang och högst betyg av alla apotekskedjor i mätningar med Mystery Shoppers. Apotek Hjärtat har därmed stärkt sin ställning i såväl hjärta som hjärna hos både medarbetare och kunder.”

– Våra medarbetare är de som har lyckats åstadkomma den här förändringen. Det är där ute på apoteken den verkliga skillnaden görs, säger Charlotte af Klercker, presschef på Apotek Hjärtat.

Retail awards arrangeras av branschorganisationen Svensk Handel och dess medlemstidning Dagens Handel.

Relaterat material

Apotek kan få reklampris

CHARLOTTA KJELLBERG

Dela artikeln:


Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev