Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Apoteket ska göra mer reklam

Publicerad: 16 januari 2008, 10:00

Apoteket kommer att trappa upp sin marknadsföring när monopolet bryts upp. Redan i dag lägger bolaget drygt 60 miljoner kronor på reklam varje år.


I takt med att konkurrensen ökar kommer Apoteket att trappa upp sin marknadsföring, skriver Dagens Industri.

– Våra reklaminvesteringar kommer säkert att öka, säger varumärkesdirektör Eva Fernvall till tidningen.

–  Läkarkåren avgör ju hur mycket receptbelagda läkemedel folk köper, men när det gäller receptfria läkemedel och våra övriga handelsvaror så har vi en aktiv marknadsföring med en årlig budget på 60–70 miljoner kronor.

Enligt Eva Fernvall är reklamen inriktad på att visa att Apoteket har kunskap om de produkter företaget säljer.

Det statliga bolaget brukar köpa ett tiotal kampanjer per år, varav fyra större. Förra året var det kampanjer kring sluta-röka, förkylningar, tandvård och värk.

Dela artikeln:

Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev