Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 30 juli 2009, 12:12
Apotekets reklam skrämmer tiotusentals datoranvändare
Foto: Foto: Photos.com
Apotekets marknadsföring väcker oväntade reaktioner. Mer än 60 000 personer har gått med i en stödgrupp efter att ha blivit rädda av en reklamfilm.
Reklamsnutten för Apotekets skönhetsserie Apoliva har gjorts av regissören Johan Renck. Kameran zoomar in en kvinnas ansikte samtidigt som hon mimar till folkvisa.
Läskigt? Ja, åtminstone enligt drygt 62 000 personer som har gått med i gruppen ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen” på internetsajten Facebook. De tycker att den leder tankarna till en skräckfilm.
– Vi har försökt förmedla en känsla, men jag kan förstå synpunkterna. Hon ser ju inte så glad ut, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör på Apoteket AB, till Metro.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/I4R1JMXFAg4&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I4R1JMXFAg4&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>