Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Åsikter efterlyses digitalt

Publicerad: 18 januari 2011, 10:53

Nu kan kunderna lämna in klagomål på en apotekskedja via internet.


Kronans Droghandel inför ett nytt avvikelsesystem, kallat Kas, där företagets medarbetare kan rapportera in incidenter och felexpeditioner.

– Det ska vara enkelt också för våra medarbetare att rapportera in brister. Vi hoppas att det här på sikt hjälper oss att utveckla kvaliteten på vår service och förbättra patientsäkerheten ytterligare, säger Inger Näsman, kvalitetsdirektör på Kronans Droghandel, i ett pressmeddelande.

Som en del av systemet samlas även kundernas synpunkter in. Från och med i morgon, onsdag, ska beröm, klagomål och tips på förbättringar kunna lämnas dels via företagets kundservicetelefon och dels via hemsidan. Om synpunkterna rör ett särskilt apotek kommer de att skickas direkt till det berörda apoteket.

Dela artikeln:


Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News