Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Doc Morris blir Lloyds

Publicerad: 6 december 2012, 15:34

Celesio lanserar sitt apoteksvarumärke Lloyds, som nästa apotekskoncept för den europeiska marknaden.


Celesio sålde varumärket Doc Morris i samband med försäljningen av ett nätapotek på den tyska marknaden till företaget Zur Rose tidigare i höstas. Under en övergångsperiod kan dock de svenska apoteken använda namnet Doc Morris.

Celesio lanserar nu sitt apoteksvarumärke Lloyds, som nästa apotekskoncept för den europeiska marknaden, i ett pressmeddelande. De första pilotapoteken finns i Storbritannien och Italien.

Steg för steg ämnar Celesio konvertera sina 2 200 europeiska apotek till det nya konceptet som bland annat går ut på att apoteken ska stärkas med innovativa tjänster, produkter av hög kvalitet och den senaste tekniken i form av bland annat touch screens.

Apoteken kommer att ha särskilt fokus på att hjälpa kunder när det gäller hudfrågor och frågor om smärta.

Dagens Apotek har sökt svenska Doc Morris Apotek för en kommentar.

CHARLOTTA KJELLBERG

Dela artikeln:


Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev