Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 11 juni 2013, 12:44
Den här veckan får Doc Morris 77 apotek en ny namnskylt – Lloyds Apotek.
I höstas sålde apotekskedjans ägare Celesio namnet Doc Morris till Zur Rose, i samband med en större affär. Redan då stod det klart att de svenska Doc Morris-apoteken skulle få ett nytt namn och det namnet blev Lloyds, ett apoteksnamn som redan finns i andra europeiska länder under Celesios paraply.
– Vi har börjat profilera om samtliga apotek och kommer att vara klara i slutet på den här veckan, säger Fredrik Ljungström, marknadsdirektör på Lloyds Apotek/Doc Morris.
Butikskonceptet kommer också att se lite annorlunda ut, med mer fokus på hudvård och värk.
– Det kommer att lanseras under sommaren. Vi kommer att tydliggöra vår expertis inom hud och värk. Det handlar både om produktutbud och kunskap och ny teknik, som interaktiv teknik i form av touch screens som ger produktkunskap. Sen kommer vi också att lansera en hudanalysmaskin som mäter fuktighet och ph-värdet, så vi kan matcha behov mot produkter.
I samband med namnbytet skapas också en ny kundklubb där medlemmarna kommer att få återbäring om de lämnar tillbaka gamla mediciner, för att uppmuntra miljömedvetenhet.
På torsdag öppnar kedjans 78:e apotek, i Malmö i köpcentret Triangeln, där hela det nya konceptet kommer att lanseras som pilot.
CHARLOTTA KJELLBERG