Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Färre besökare än väntat hos Apoteket AB på Love Stockholm

Publicerad: 18 juni 2010, 14:20

Love Stockholm 2010 har inte blivit den succé som det var tänkt. Det har Apoteket AB fått erfara.


Apoteket AB har satsat stort på festligheterna kring kronprinsessans bröllop i morgon. Under två veckors tid har Love Stockholm 2010 pågått och Apoteket AB har paviljonger på tre olika ställen.

– Det har kommit betydligt färre besökare än vad vi hoppades på. Det talades om tre miljoner besökare, men det har varit långt ifrån det, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör på Apoteket AB.

Trots kärlekstemat har inte paviljongen vid Slussen med sexhjälpmedel haft någon större framgång. Flest besökare har Apoteket AB:s paviljong i Kungsträdgården, där besökare kunnat göra hälsokoll, haft.

Företaget har också en paviljong på Djurgården med inriktning på barnprodukter.

Hela kalaset har kostat Apoteket AB mellan 200 000 och 300 000 kronor enligt Eva Fernvall.

– Vi ser det mer som ett bra tillfälle att visa upp oss än att öka försäljningen, säger hon.

Dela artikeln:


Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev