Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

”Förtroendet är förbrukat”

Publicerad: 20 februari 2019, 15:10

Björn Arkinger.

Medhelp avslutar sitt avtal med Voice Integrate Nordic AB. ”Vårt förtroende är förbrukat”, säger Björn Arkinger, affärsområdeschef.


Voice Integrate är det bolag som ansvarat för den server där de inspelade samtalen till 1177 funnits tillgängliga på internet. De har haft avtal med Medicall, som i sin tur varit underleverantörer till Medhelp för att hantera samtal på sena kvällar och nätter, samtal som då bevarats i Thailand.

Men Medhelp har också haft ytterligare ett avtal direkt med Voice Integrate, som tillhandahållit en teleoperatörslösning för de samtal som besvarats i Sverige.

– De har kopplat samtal från 1177 till oss och sedan har det gått till vår egen telefonlösning. De har inte varit ansvariga för vår lagring, säger Björn Arkinger.

Det avtalet sägs nu upp, efter att samtal som kopplats till Medicall i Thailand läckt.

– Den lösning vi haft har fungerat bra, men för oss är det en förtroendefråga. Vi har redan börjat arbeta med att ersätta deras lösning, säger Björn Arkinger.

Samtal till 1177 kommer inte att påverkas av operatörsbytet.

Linda Berglund

Reporter

linda.berglund@dagensmedicin.se

Dela artikeln:


Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev