Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Prisad magkampanj

Publicerad: 6 december 2011, 08:00

Apoteket AB får pris i tävlingen 100-wattaren för sin reklamkampanj om magproblem.


100-wattaren arrangeras av intresseorganisationerna Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.

– Vi vet att varannan svensk har problem med sin mage från och till. Det här ger oss en stark tro att satsa vidare inom det här området, säger Susanne Lysholm, projektledare för magkampanjen på Apoteket AB:s marknadsavdelning, i ett pressmeddelande från företaget.

Priset delas ut i sex olika kategorier. Apoteket AB vann klassen ”konsumentreklam”. Tanken är att 100-wattaren ska belöna reklam som fungerar, det vill säga reklam som ökat försäljning och marknadsandelar.

LINA ÖSTERBERG

Dela artikeln:


Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev