Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Svenskt företag hånar Botox

Publicerad: 13 december 2011, 13:08

En smoothietillverkare nämnde läkemedlet Botox på sina etiketter utan tillstånd. Nu ber företaget om ursäkt – med meddelanden som innehåller det hemliga budskapet ”NERVGIFT”.


Ämnen i artikeln:

Läkemedel

Företaget Froosh marknadsförde en av sina smoothies under parollen  better than Botox . Det uppskattades inte av Allergan, läkemedelsföretaget som står bakom det muskelavslappnande medlet som bland annat används vid skönhetsingrepp.

Efter påtryckningar från Allergan har Froosh nu gått ut med ett pressmeddelande där företaget ber om ursäkt för det inträffade. Företaget har även tagit fram nya etiketter till juiceflaskorna med en text om det inträffade.

Den stora frågan nu är hur Allergan går vidare. Både pressmeddelandet från Froosh och etiketten på flaskorna innehåller nämligen ett hemligt budskap. Första bokstaven i varje stycke från rubriken och nedåt bildar ordet  nervgift , skriver sajten Ajour.

SIMON ROTHELIUS

Ämnen i artikeln:

Läkemedel

Dela artikeln:


Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev