Den här sajten är bara till för dig som arbetar i hälso- och sjukvården.

  • Annonsera
  • Prenumerera
  • Kontakt
  • E-tidning
  • Lediga jobb
  • Logga in

”Jag kan påpeka att den kanske behöver regleras”, säger Göran Stiernstedt om nätläkarnas marknadsföring.

”Jag kan påpeka att den kanske behöver regleras”, säger Göran Stiernstedt om nätläkarnas marknadsföring. Bild: Niklas Larsson/Bildbyrån, Thinkstock

Stiernstedt befarar att nätläkarnas reklam behöver regleras

”På gränsen till oetisk marknadsföring”, Så kallar regeringens särskilda utredare nätläkarnas reklam. Och lösningen kan, sorgligt nog, kräva lagstiftning.

Den här artikeln är endast tillgänglig för betalande prenumeranter

Logga in eller bli prenumerant här nedan för att läsa vidare.

Bli prenumerant och få tillgång till hela Dagens Medicin

250kr /mån
  • Få tillgång till tidningens innehåll på dagensmedicin.se
  • Få papperstidningen per post
  • Läs hur du vill: i mobilen, på datorn eller i papperstidningen
Klicka här för att i stället prova digitalt i 30 dagar »