Den här sajten är bara till för dig som arbetar i hälso- och sjukvården.

  • Annonsera
  • Prenumerera
  • Kontakt
  • Tipsa oss!
  • Lediga jobb
  • Logga in

Att sprejen har bevisad effekt på patienter är en viktig del i marknadsföringen av Viruseptin. Bild från film som har visats som tv-reklam.

Att sprejen har bevisad effekt på patienter är en viktig del i marknadsföringen av Viruseptin. Bild från film som har visats som tv-reklam. Bild: Youtube

Skönmålade effekter av en ny förkylningssprej

Förkylningssprejen säljs med märkningen ”kliniskt bevisad effekt”. Men Dagens Medicins granskning visar att företaget Karo Pharma skönmålar de påstådda effekterna.

Den här artikeln är endast tillgänglig för betalande prenumeranter

Logga in eller bli prenumerant här nedan för att läsa vidare.

Bli prenumerant och få tillgång till hela Dagens Medicin

250kr /mån
  • Få tillgång till tidningens innehåll på dagensmedicin.se
  • Få papperstidningen per post
  • Läs hur du vill: i mobilen, på datorn eller i papperstidningen
Klicka här för att i stället prova digitalt i 30 dagar »