Få hela storyn
Starta din prenumeration
Denna utbildning handlar om hur du kan arbeta strategiskt och metodiskt för att attrahera och behålla de bästa medarbetarna genom ett strukturerat employer brandning-arbete. Du får lära dig hur du når dina kandidater, vad de attraheras av och hur du genom att göra en mappning av medarbetarresan kan ta fram en attraktions- och engagemangsplan.
För att säkerställa att ni har rätt medarbetare, ett starkt engagemang och att ni behåller dem bör ni arbeta professionellt med ert arbetsgivarvarumärke. Rätt medarbetare är avgörande för att nå sina mål och få verksamheten att fungera. Och lika viktigt som att attrahera medarbetare är det att engagera och utveckla de befintliga så att de stannar och vill vara ambassadörer för verksamheten.
En av hörnstenarna i att vara en attraktiv arbetsgivare är medarbetarnas stolthet och ambassadörskap, som tillsammans med den externa kommunikationen och imagen skapar arbetsgivarvarumärket. Och huruvida man lyckas beror på medarbetarens hela upplevelse av sin arbetsplats, från första mötet, via rekryteringsprocessen, introduktionen och livet på arbetsplatsen till att man slutar och går vidare. Denna ”resa” genom verksamheten kallar vi - medarbetarresan.
Välkommen till en heldagsutbildning som ger dig strategierna, metoderna och verktygen för att lyckas med er externa och intern employer branding.
DU FÅR LÄRA DIG:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
09.00–09.30 Välkommen och introduktion
09.30–10.15 Employer Branding, Medarbetarresan och Medarbetarupplevelsen
10.15–10.30 Kaffe
10.30-11.15 Talanger och Employer Value Proposition (EVP)
11.15-12.00 Övning – att identifiera syftet med att arbeta i din verksamhet och de unika med arbetsplatsen
12.00–13.00 Lunch
13.00–14.30 Medarbetarupplevelsen och mappning av medarbetarresan
14.30–14.45 Fika
14.45–15.15 Övning - vilka talangutmaningar har din organisation?
15.15–16.00 Hur du kan skapar en plan för att attrahera och behålla talangerna
16.00-16.30 Tips och råd för att lyckas den egna verksamheten