Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalisering

S i Stockholm vill se hårdare regler för nätläkarnas reklam

Publicerad: 1 februari 2022, 09:18

Talla Alkurdi (S), till vänster, vill att Region Stockholm skärper sina riktlinjer kring hur vårdgivare får marknadsföra sig. Anna Starbrink (L) tycker å ena sidan att de riktlinjer som finns är bra, å andra sidan är hon öppen för att de kan utvecklas med konstruktiva förslag.

Foto: Jessica Gow/TT, Getty Images

Mindre aggressiv marknadsföring och bättre koll på reklambudgeten. De förändringarna vill Socialdemokraterna i Region Stockholm få till för nätläkare och andra vårdgivare. Och majoriteten stänger inte helt dörren.


Ämnen i artikeln:

Region StockholmNätläkarbolagSocialdemokraternaDigital vårdLiberalerna

– Det är inte bara att det görs reklam utan reklamens aggressivitet. Det ges en bild från vissa vårdaktörer att man ska söka vård för sånt som man enligt allmänt

Vill du läsa mer?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Nyhetstidningen direkt i brevlådan, 34 nr per år
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om svensk hälso- och sjukvård

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medicins nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev